zondag 30 november 2008

Een voorval

Vanochtend ging ik voor de tweede keer hardlopen. Op de weg terug, vlak bij ons huis, lagen verse avacado’s, die vannacht waarschijnlijk uit de boom zijn gevallen. Ik zocht de vier mooiste exemplaren uit – zonder barsten of al te veel butsen – en bij binnenkomst gaf ik er ook eentje aan onze waker John. Hij zei: ‘ik kan ook wel hier in de boom klimmen, dan heb je ze ook.’

Ik dankt hem voor die bereidwilligheid en zei: ‘over een paar dagen dan, want nu heb ik ze al.’ Even later ging Johan naar hem toe om iets te vragen of uit te leggen en toen kwam ie opeens aanzetten met wel zes prachtige rijpe avocado’s. Johan dacht nog even dat hij gelijk in de boom was geklommen om ze toch voor ons te plukken.

Het meer waarschijnlijke scenario is zo: als we afwezig zijn, klimt onze bewaker dus in de avocadoboom om zich te voorzien van avocado’s voor lunch en avondeten. Waar hij dan tegelijkertijd van ons ook geld voor ontvangt. Het zijn bijzondere verhoudingen hier.

Toch wel fijn dat hij na mijn geste besefte dat het geen kwaad kon om zijn rijke oogst met ons te delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten